Tuesday 3 May 2011

THE FIRST DAY

What do you expect kat tempat baru? macam-macam bende yang bermain dalam fikiran aku. Akhirnya aku telah pun melapor diri kat tempat baru iaitu di Jabatan Akauntan Negara negeri Perak. Aku keluar rumah dekat kul 7 same cam aku kuar mase kat putrajaya dulu. Tapi okla dalam 20-25 minit aku sampai tempat keje.

Sampai2 je aku pegi melapor diri kat tingkat 8 bahagian pentadbiran la. Mase isi borang yang paling 'touching' sekali bab nak isi taraf perkahwinan dan ade ruang untuk isi name, alamat, nama majikan dan nombor telefon suami/isteri. Rase nak nangis pun ade tapi tahan je takkan nak nangis depan orang dahla baru 'first day' kat situ. Aku pilih WP1 macam kat putrajaya boleh balik awal nak jumpe ADAM rindula...

Biasela hari pertama ni agak membosankan sebab takde ID lagi nak wat keje. Terpaksela wat-wat rajin bace nota-nota ngan fail meja. Ntah bape kali aku tetido wat malu je, hehe tapi nak 'cover line' cakapla tido lambat malam tadi (memang pun). Ofis kat sini memang jauh beza ngan ofis lame kemas dan teratur sampai aku rase segan je nak letak bende-bende atas meja takut sepah. Diaorang kat sini dah wat 5S..

Tapi yang tak besnye kat sini tak boleh bukak internet (mati kutula..). Hanya website AG je boleh bukak, tapi aku cube bukak website SPA ngan JPA boleh lak tadi. Hmmm bosan-bosan.. Takpela tak lame lagi dah nak bersalin, boleh cuti lame hehe jangan jeles.. Rase nak cuti 3 bulan sampai raye wah besnye tak sabar rasenye..

1 comment: